2011. április 11., hétfő

állati gazdaság.

az elmúlt héten a kicsi szerda kivételével minden nap itthon volt, mert a megenyhült időben szorgalmasan terjedő betegségek egyike leterítette. jól elvoltunk, bár néha komolyan azt hittem, hogy a hét végére teljesen leépülök szellemileg. és mivel fiús háztartásban élünk, fiús játékokkal és könyvekkel, ezért a mutogató ujjacskáknak és a kérdő hangsúllyal feltett "gö-gö" fonémáknak válaszul hatvanszor elismételgettem naponta, hogy ez az úthenger, ez a markológép, ez a kalapács, ez a fúrógép, ez a fűrész. szóval végül megmenekültem az idő előtti demenciától, mert ezeket a baromi hasznos szavakat mind meg is jegyeztem.

és egyre több valódi állat is felüti a fejét a környéken, láttam már mókusokat, tegnap meg ma nyulak ("gö-gö?" "nyuszi, nyuszi!") hancúroztak a kertben, és nilszholgerzontalan ludakat is láttam (amikről apu állította, hogy hattyúk, de azok ludak voltak).

és az is kiderült számomra, hogy a lappföldi rénszarvasok a leghülyébbek, mert minden más normális állat átszalad az úttesten, ők viszont megállnak, utána pedig elindulnak vagy feléd, vagy az ellenkező irányba, de semmiképpen nem mennek vissza az erdőbe...


3 megjegyzés:

  1. Cuki ez a nyuszi!
    Te figyi! Magyarul nem beszélsz Mikihez? Pápai Gabi is tanítja Leócskát magyarra! Mekkora nagy lenne, ha először magyarul szólalna meg a kis csíra :-)
    Egyébként nagyon megnyugtat, hogy megőrzöd elméd épségét és frissességét a jövő nemzedék számára is.

    VálaszTörlés
  2. ja persze... azok után, hogy nem mondja, hogy apa vagy anya, csak hogy Láála, azok után nem merem magyarul tanítani. igaz, hogy a borzot csak magyarul tudom, így ha arra mutat a könyvben, akkor azt mondom, hogy BORZ.

    VálaszTörlés
  3. Hát ezt tök egyszerű lesz kimondani neki :-)

    VálaszTörlés