2011. május 3., kedd

él-jen má-jus else-je.

ez a vappu ünnepe; az ünneplés eredeti oka az alkohol ködébe vész, ez az egyetlen nap ugyanis az évben, mikor büntetlenül lehet közterületen is alkoholt fogyasztani.

a vappu az előesttel kezdődik, hagyományosan bulizással. én itthon voltam a családdal és még két vendég családdal, szóval csak szolid buliról volt szó. de azért megosztottak velem egy szuper koktélreceptet (néhányan ingatták a fejüket, hogy azért ez nem teljesen így van): egy kanál vaníliafagyi és két deci vodka - szerencsére nem próbáltuk ki. aztán pedig kipróbálhattam a fafűtéses szaunát a vendégekkel egyetemben. először mentek a nők (és a gyerekek), utánunk pedig a férfiak -  bár apu kedvesen felajánlotta nekem, hogy csatlakozhatok hozzájuk, szeretettel látnak.

másnap többezer finn és jónéhány barát társaságában helsinkiben, a kaivopuistoban töltöttem a szent-alkohol-napot. a többéves hagyományoknak megfelelően az előző heti kánikula után erre a napra kifejezetten lehűlt a levegő, sőt, még havazott is egy kicsit.
elvileg lesz kép rólam is, majd azt is felrakom, addig gyönyörködjetek a sok emberben:
győzött a lustaságom és akkor már reklámozok egy kicsit: francia barátnőm kétnyelvű blogján megtalálhattok engem is, íme: http://unebaguettealamer.wordpress.com/

2 megjegyzés:

  1. na hol az a kép Rólad, Klárikamárika? Remélem a takaró alatt összebújós lesz =D

    VálaszTörlés
  2. naidefigyelj Dorcikamorcika! egy: nézd meg azt a blogot, tök sok kép van ott rólam. kettő: az a takaró túl kicsi volt az összebújáshoz...

    VálaszTörlés